piątek, 23 października 2015

Dbanie o włosy.

Zrobiłam sobie we wtorek NdW. Nigdzie nie jest napisane, że Niedziela dla Włosów nie może być we wtorek. :)





Ponieważ w niedzielę i we wtorek właśnie byłam na rajdzie w Bieszczadach, doszłam do wniosku, że NdW przełożę na później. Błoto było niemilosierne na trasie do Rymanowa Zdroju i wiem, że część osób (w tym biedne Erazmusy w trampeczkach) leżało i/lub zjeżdżało z górki w błotku. Ja na szczęście tego zaszczytu nie dostąpiłam :P
Robię sobie więc spokojnie moje NdW i tak mnie naszło, by napisać coś o tym co mi dbanie o włosy ułatwia. Oczywistych ułatwień nie pominę i wymienię. Kto wie, może odkryjecie coś nowego?
  1. OMO, czyli używanie odżywki przed i po myciu. Przy moich dość zniszczonych włosach to raczej OlejMycieOdżywka lub MaskaMycieOdżywka. Wiem, wiem, wszyscy to wiedzą, ale może ktoś nie wie i właśnie w tym momencie otwiera się przed nim/nią nowy, magiczny świat. 
  2. Olejowanie włosów. Ja lubię na mokro (np odżywkę w spreju Green Pharmacy). Na skalp Salicylol lub mieszanka którą upolowałam w TKMaxxie, na długość oliwa z oliwek, kokosowy lub migdałowy.
  3. Rozczesanie w/w oleju na włosach. Grzebień/szczotka delikatnie używane mogą ułatwić dotarcie olejowi wszędzie :P
  4. Czesanie włosów przed myciem. Świetna sprawa. Łatwiej nakłada się kosmetyki i włosy są zdecydowanie łatwiejsze do rozczesania na końcu.
  5. Mycie włosów głową w dół. Szał. Spróbujcie raz, zostanie z Wami na zawsze.
  6. Zaczynanie prysznica od umycia głowy i nałożenia odżywki. W ten sposób odżywka ma czas zadziałać w czasie gdy ja myję resztę ciała. Oszczędzam i czas i wodę.
  7. Mycie włosów szamponem bez SLS. Oczywiście, nie za każdym razem. Zaznaczę dodatkowo, że nie stosuję środków do stylizacji (lakier, żel, pianka, spray coś-tam-coś), które trzeba z głowy zdecydowanie zmywać. Zdecydowanie moje ulubione to aloesowy Equilibry i Biolaven. Ten ostatni nie jest mistrzem jeśli chodzi o wydajność, ale mimo to przypadł mi do gustu.
  8. Gdy już jesteśmy przy myciu nie sposób nie wspomnieć o szczotce TT. Tangle Teezera uwielbiam i mam  obecnie w użyciu dwa. Ponieważ nie mam zbyt obfitej czupryny bardziej polubiłam wersję kompaktową. Wiem, że mogę ją mieć przy sobie w torebce czy zabrać w podróż i nic jej się nie stanie. O ile nie macie ogromu włosów na głowie to przy jednej sztuce polecam dołożyć $ i zaopatrzeć się w kompakt. 
  9. Przy szczotce TT trzeba pamiętać o jej myciu.  Jaki super trik mam na mycie? Po prostu czeszę naszamponowane włosy. I gotowe - szczotka czysta jak nowa.
  10. Piling skóry głowy odżywką z glinką. Ja używam glinki jaka akurat wpadnie mi w ręce. Zwróćcie uwagę jaką odżywkę nakładacie na głowę, bo większość się nie nadaje! Tu zwracam uwagę, żeby to było coś delikatnego i bez sztucznych dodatków (o silikonach nie wspominając). Nie polecam nakładać na długość włosów - tam na ten czas nałóżcie coś lepszego i mniej podrażniającego - może maska albo olejek? :)
  11. Zmienianie odżywek i masek. Pokaż kotku co masz w środku, a każda maska ma co innego. Nie ma lepszego sposobu na sprawdzenie co Wam służy niż testy. Polecam testować wraz z przyjaciółkami. To, że u Was się nie sprawdziła nie znaczy, że u przyjaciółki się nie sprawdzi. Sama mam kilka w łazience i mieszam jak mam ochotę. Teraz, w sezonie wiatru, zimna i szalików na końce lubię dołożyć silikonowy zabezpieczacz (John Frieda <3)
  12. Salicylol - czyli tania, wydajna i bombastyczna gotowa mieszanka oleju rycynowego i kwasu salicylowego. Na tłustą i/lub swędzącą skórę głowy działa jak lekarstwo (może dlatego, że jest z apteki?). Nie stosuję za często, bo wymaga dużo pracy. Dla wygody przeważnie rozrabiam z innym olejkiem (np oliwą z oliwek), bo sam jest za gęsty. Muszę się przyznać, że zdarza mi się zastosować go też na twarz jako maseczkę.
  13. Używanie kręmu do rąk jako odżywki bez spłukiwania. Gdy sobie nałożę za dużo kremu na ręce, to zamiast wytrzeć w chusteczkę wycieram w końcówki. Spuszone końce, bye bye!
A Wy? Znacie i stosujecie te wymienione przez mnie? Jakie macie inne sposoby ułatwiające włosową pielęgnację ?
Pa:*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz